مجموعه فرهنگی امام محمد باقر(علیه السلام)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۳:۳۱ - عباس دوران
    عالیه
پیوندهای روزانه

گزیده ای از وصیت شهید چمران

جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ق.ظ

در این مطلب کوتاه،بخشی از وصیت نامه شهید دکتر چمران آورده میشود.وصیتی جالب از شهیدی بی ریا...

 


....خوشحالم که از این دنیا دل بریده ام.همه چیز را ترک کرده ام و علایق را زیرپا گذاشته ام و قید و بند را پاره کرده ام و دنیا و مافیها را سه طلاقه کرده ام و با آغوش باز به استقبال شهادت می روم.از اینکه به لبنان آمدم و پنج یا شش سال با مشکلاتی سخت دست به گریبان بوده ام متاسف نیستم.از اینکه آمریکا را ترک گفته ام،از اینکه دنیای لذات و راحت طلبی را پشت سر گذاشتم،از اینکه دنیای علم را فراموش کرده ام،از اینکه از همه زیباییها و خاطره زن عزیز و فرزندان دلبندم گذشته ام متاسف نیستم....

به سه خصلت ممتازم:اول عشق که از سخنم و نگاهم،دستم و حرکاتم،حیات و مماتم عشق می بارد.درآتش عشق می سوزم و هدف حیات را جز عشق نمی شناسم.در زندگی جز عشق نمی خواهم و به جز عشق زنده نیستم.دوم فقر که از قید همه چیز آزادم و بی نیازم و اگرآسمان و زمین را به من ارزانی کنند تاثیری نمی کند.سوم تنهایی که مرا به عرفان اتصال میدهد و مرا با محرومیت آشنا میکند....

وصیت من درباره مال و منال نیست.زیرا میدانی که چیزی ندارم...از آنچه به دست من رسیده به خاطر احتیاجات شخصی چیزی برنداشتم و جز زندگی درویشانه چیزی نخواستم...

...در زندگی خود جز محبت ،فداکاری،تواضع و احترام روا نداشته ام و از این نظر به کسی مدیون نیستم....آری وصیتم درباره این چیزها نیست...وصیت من درباره عشق و حیات و وظیفه است....

منبع:کتاب 101 ترفند برای ویندوزxp

شهید چمران

جهت ظهور امام زمان(عج)صلوات.

نظرات  (۱)

۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۶ سید علی غضنفری
جالب بود به من هم سر بزن.