مجموعه فرهنگی امام محمد باقر(علیه السلام)

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۱۳:۳۱ - عباس دوران
    عالیه
پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی کتاب مشهور "صد سال تنهایی" و برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت.

گابریل خوزه گارسیا مارکِز (زادهٔ ۶ مارس ۱۹۲۷ در در دهکدهٔ آرکاتاکا درمنطقهٔ سانتامارادر کلمبیا) رمان‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش مقیم مکزیک شد.

او در سال ۱۹۴۱ اولین نوشته‌هایش را در روزنامه‌ای به نام Juventude که مخصوص شاگردان دبیرستانی بود منتشر کرد و در سال ۱۹۴۷ به تحصیل رشتهٔ حقوق در دانشگاه بوگوتا پرداخت و همزمان با روزنامه آزادیخواه ال‌اسپکتادور به همکاری پرداخت. در همین روزنامه بود که گزارش داستانی سرگذشت یک غریق را بصورت پاورقی چاپ شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۰


در خیابان یکی از شهرهای چین، گدای مستمندی به نام «وو» بود که کاسه‌ی گدایی‌اش را جلوی عابران می‌گرفت و برنج یا چیزهای دیگر طلب می‌کرد. یک روز گدا شاهد عبور موکب پرشکوه امپراتور شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۳۷

بیستمفروردین ماه به مناسبت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای به نام «روز ملی فناوری هسته ای» نامگذاری شده است. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۵۷


بنازم دولت و آن ادعایش

هدفمند کردن یارانه هایش

بنازم مجلس و تصویب طرحش

که آخر هم شد او تسلیم طرحش

بنازم من بر این جراحی سخت

که خواهد مرد بیمارش بر این تخت 

چه گویم از تحول های مادی

تحول های پوچ اقتصادی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۸

با استفاده از سرویس مدیریت ریسک نرم افزارهای موبایل شرکت اپتوریتی ، ۴۰۰ نرم افزار برتری که توسط هر دو شرکت اپل و گوگل ( هم اپل هم گوگل ) پیشنهاد شده بود بررسی و با نتایج تابستان ۲۰۱۳ مقایسه گردید. جدیدترین بررسی عملکرد روی ۱۰۰ نرم افزار رایگان انجام شد و برخلاف گزارش قبلی مطالعه وسیع تری روی نرم افزارهای اندرویید و iOS انجام داد.محبوبیت نرم افزاری تا حدودی ناپایدار است.بر اساس مطالعه، حدود ۵۷ درصد نرم افزارهای رایگان برتر iOS هر شش ماه از لیست ۱۰۰ نرم افزار برتر خارج می شوند.این مسئله نتایج بررسی محبوب ترین نرم افزارها را به سرعت قدیمی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۴۰

در نخستین روزهای سال ۹۳، همان زمان که مردم، فارغ از گذشته و آینده،‌ با گل و شیرینی و لبخند به دیدار هم می‌روند و درست در زمانی که در ده‌ها و صدها سینمای بزرگ کشور، «متعصبان دیروزی» می‌کوشند تا در لباس «هنرمندان امروزی» با خنداندن ما به «دلقک بازی» معراجی‌ها، لحظات شادتری را برای «خود» بسازند، کمی آن سوتر «ابراهیم حاتمی کیا» برای ما از «چمران» می‌گوید. او هوشمندانه فیلم را «چــ» نام‌گذاری کرده است تا یادمان بماند که قرار است «بخشی از چمران» را ببینیم و حتی انتهای «چــ» را گرد نکرده است، به آن امید که خودش یا دیگران، روزی و روزگاری، از «م» و «ر» و «ا» و «ن» این داستان برایمان روایت کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۳

کمپانی وسترن دیجیتال به تازگی از سری جدید هارد های اکسترنال خود با نام My Passport Pro پرده برداشت. کمپانی سازنده، این سری از محصولات جدید خود را نخستین هارد مبتنی بر استارندارد تاندربولت نامید که دارای دو درایو می‌باشد و بدون نیاز به آداپتور یا هر کابل اضافه می‌توان از آن استفاده نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۲۰

دانشمندان در بنیاد علوم و رصدخانه‌ی جمینی گزارشی را منتشر کرده‌اند...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۵

امید نمازی، دستیار سابق کارلوس کی‌روش به عنوان مربی به تیم ملی زنان امریکا پیوست تا در کنار تام سرمانی قرار گیرد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۷

در صورتی که هنوز یک کامپیوتر ویندوزی قدیمی را در اختیار داشته و از ویندوز ایکس‌پی روی آن استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید زمان خداحافظی فرا رسیده است. براساس اعلام ردموندی‌ها، این کمپانی در نظر دارد تا پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را از تاریخ 19 فروردین ماه سال آتی قطع کند. این خبر بدین معنا است که از این پس شاهد ارائه‌ی بروزرسانی برای این ویندوز نخواهیم بود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۴

هوشیاری در مورد مرگ پدید‌ه‌ای روانشناسی است که تا مدتها تصور می‌شد تنها در انسان‌ها وجود دارد به این مفهوم که جانداران دیگر غیر از انسان متوجه لحظات پایانی عمر خود و هم‌نوعان خود نمی‌شوند و طبیعتا عکس‌‌العمل خاصی در این لحظات ار خود بروز نمی‌دهند.

اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مرگ آگاهی (death awareness) در جانوران دیگر نیز وجود دارد و با مطالعه دقیق رفتار آنها می‌توان نتیجه گرفت که لحظات پایان عمر حیوانات برای خودشان و اطرافیانشان قابل درک است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۰۶